Замовлення успішно відправлено
Підтримка та консультації
Програма СОНАТА для звітності
Замовити зворотній дзвінок

ЗАПОВНІТЬ ФОРМУ - І МИ ВАМ ПЕРЕДЗВОНИМО!

Ваша заявка прийнята, наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
Головна » Новини та публікації » Неприбуткові организації і установи

Неприбуткові организації і установи

1 лютого 2017

Формування нового Реєстру неприбуткових установ продовжено на півроку. Згідно із зиінами, внесеними до ПКУ Законом 1797, подовжено строк формування нового Реєстру неприбуткових установ та організацій до 1 липня 2017 року. Таким чином, громадські організації, які станом на 01.01.2017 року не привели свої установчі документи у відповідність до п. 133.4 ПКУ не підлягають виключенню з Реєстру неприбуткових установ та організацій. 

Порядок ведення Реєстру неприбуткових організацій планують змінити. Податківці оприлюднили проект постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. №440». Передбачається привести Порядок у відповідність до нових норм ПКУ, які діють з 1 січня 2017 року. Також буде збільшено до 30 робочих днів терміни подання контролюючому органу реєстраційної заяви та копій документів у разі зміни організаційно-правової форми НО або внесення змін до її установчих документів.

Кредитні спілки не можуть бути неприбутковими організаціями. У листі від 28.12.2016 р. №41193/7/99-99-12-02-17 ДФС нагадала, що кредитна спілка є фінансовою установою, виключним видом діяльності якої є надання фінансових послуг, передбачених Законом №2908. І хоча за цим законом вона є неприбутковою організацією, діяльність кредитних спілок «не в повній мірі відповідає сутності поняття некомерційної діяльності неприбуткових установ». Крім того, отриманий саме від комерційної діяльності дохід кредитні спілки розподіляють між членами такої спілки. Отже, кредитні спілки не можуть бути визнані неприбутковими організаціями у розумінні Кодексу та не підлягають включенню до нового Реєстру.

Відокремлений підрозділ чи філія також не можуть бути включені до Реєстру. ДФСУ у листі від 23.12.2016 р. №27822/6/99-99-15-02-02-15 повідомила, що відокремлений підрозділ чи філія іноземної організації, яка не є юридичною особою відповідно до законодавства України, не може бути включена до Реєстру неприбуткових установ і організацій з метою отримання відповідного статусу. Також податківці нагадали, що доходи, отримані неприбутковою організацією від будь-якої діяльності, мають використовуватися виключно на реалізацію своєї статутної діяльності; без розподілу таких доходів або їх частини серед засновників, членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших осіб.

Чи подає звітність ОСББ, яке не проводить господарську діяльність? Так! ДФС в Одеській області у листі від 11.01.2017 р. №27/10/15-32-12-01-14 зазначає: неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені п. 133.4 ПКУ (у тому числі і ОСББ) подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та річну фінансову звітність.Фінзвітність є невід'ємною частиною звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та її подання є обов’язковим для юросіб. А отже, й подання самого звіту є обов’язковим за наявності будь-яких показників за рік, які підлягають декларуванню. У тому числі і показників, які мають нульове значення (тобто відсутність діяльності).

ДФС змінила точку зору з проводу виплат неприбутковими організаціями винагород фізособам за ЦПД. Податківці у листі від 04.01.2017 №28/6/99-99-15-02-02-15 висловили думку, протилежну раніше наданим ними ж роз'ясненням з приводу виплат винагороди за договорами цивільно-правового характеру членам, працівникам та засновникам неприбуткових організацій. Тепер, на думку ДФС, не вважаються розподілом доходу (прибутків) виплати неприбуткової організації на користь засновників (учасників), працівників, членів такої організації (у т.ч. на підставі ЦПД). Звісно, якщо такі витрати є фінансуванням видатків на своє утримання, реалізацію мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами неприбуткової організації.

Чи можна не нараховувати зарплату працівникам, якщо у неприбуткової організації немає на це коштів? На жаль, ні. Якщо у організації немає коштів на поточному рахунку або в касі для своєчасної виплати зарплати, це не є підставою таку зарплату не платити. Працівники, яким не виплачується зарплата, мають право звернутися за її стягненням до суду, а тоді або власники підприємства «знайдуть» необхідні кошти, або стягнення відбудеться примусово. 
До того ж, за ст. 265 КЗпП, порушення встановлених строків виплати зарплати більш як за один місяць або виплата її не в повному обсязі тягне за собою фінсанкції у трикратному розмірі мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення (зараз це 9600 грн.). А недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці — у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати (тобто 32 000 грн.) за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення. 
Крім цього, керівник сплатить ще й адмінштраф за ст. 41 КУпАП (від 510 до 1700 грн.). І все це разом із приписом оплатити працю працівникам за час, коли зарплата їм не нараховувалася та/або не виплачувалася. 

Чи обов'язково проводити індексацію зарплати працівникам неприбуткової організації? Так! Оскільки на працівників благодійних організацій поширюється законодавство про працю, загальнообов'язкове державне соціальне страхування та соціальне забезпечення, то й нарахування індексації їх зарплати має проводитися за загальними правилами. Порядок індексації доходів населення затверджено постановою КМУ від 17.07.2003 р. №1078. Саме ним слід користуватися для обрахунку індексації зарплати працівників неприбуткової організації. 

Чи може неприбуткова організація придбати товари, роботи, послуги у фізособи-підприємця? Серед вимог неприбутковості немає заборони на укладання договорів ЦПХ на надання послуг, виконання робіт або придбання товарів з фізособами-підприємцями або просто з фізособами. На цій забороні не наголошують і податківці у своїх роз'ясненнях. Але до останнього часу відносини за договорами ЦПХ із членами неприбуткової організації або її правлінням та засновниками податківці вважали розподілом доходу серед цих осіб. Що, згідно з роз'ясненнями податківців, призводить до втрати неприбутковості. 
Але нещодавно ДФС змінила свою думку з проводу виплат неприбутковими організаціями винагород за ЦПД фізособам (при це ми вже писали вище). Тепер податківці не вважають розподілом доходу (прибутків) виплати неприбуткової організації на користь засновників (учасників), працівників, членів такої організації (у т.ч. на підставі цивільно-правового договору).

array (
  'modx.session.created.time' => 1733434280,
)