Замовлення успішно відправлено
Замовити зворотній дзвінок

ЗАПОВНІТЬ ФОРМУ - І МИ ВАМ ПЕРЕДЗВОНИМО!

Ваша заявка прийнята, наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
Головна » Новини та публікації » Питання і відповіді щодо «алкогольної» і «тютюнової» ліцензії

Питання і відповіді щодо «алкогольної» і «тютюнової» ліцензії

11 липня 2016

Питання і відповіді щодо «алкогольної» і «тютюнової» ліцензії

Коли потрібна ліцензія?   

   Ліцензування роздрібної торгівлі * алкогольними напоями та тютюновими виробами здійснюється згідно із законом № 481. Згідно з ч. 12 ст. 15 цього Закону роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами здійснюється суб'єктами господарювання всіх форм власності, в тому числі виробниками, за наявності у них ліцензії.
   
   * Ліцензуванню підлягає як оптова, так і роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами. У той же час кількість роздрібних продавців значно перевищує число оптовиків, тому сьогодні ми детально зупинимося на нюансах ліцензування саме роздрібної торгівлі.
   
   До тютюновим виробам, реалізація яких вимагає придбання ліцензії, відносяться (ст. 1 Закону № 481): сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну або його замінників для куріння, нюхання, смоктання чи жування.
   
   Тепер давайте проаналізуємо норми цього Закону щодо алкогольних напоїв та з'ясуємо, на торгівлю якими з них потрібно купувати ліцензію (див. Табл. 1 на с. 4).

Таблиця 1. Алкогольні напої, торгівля якими підлягає ліцензуванню

 

Код УКТ ЗЕД

Найменування продукції

2203

Пиво із солоду (солодове)

2204

Вина виноградні, включаючи вина кріплені; сусло виноградне, крім включеного до товарної позиції 2009

2205

Вермут та інше вино виноградне, з доданням рослинних або ароматичних екстрактів

2206

Інші зброджені напої (наприклад, сидр, перрі (грушевий напій), напій медовий); суміші із зброджених напоїв та суміші зброджених напоїв з безалкогольними напоями, в інших товарних позиціях не зазначені

Зверніть увагу! Роздрібна торгівля сидром та перрі згідно із Законом № 481 здійснюється на підставі окремої ліцензії. У той же час ч. 13 ст. 15 Закону № 481 за наявності «загальної» ліцензії на торгівлю алкогольними напоями дозволяє не купувати окрему ліцензію на роздрібну торгівлю сидром та перрі (докладніше про види і вартості ліцензії див. На с. 6).

2208

Спирт етиловий неденатурований з концентрацією спирту менш як 80 об. %; спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки, лікери та інші напої, що містять спирт

Врахуйте! ДСТУ 3297: 95 «Лікеро-горілчана промисловість. Терміни та визначення понять »відносить слабоалкогольні напої до категорії лікеро-горілчаних напоїв. Тому роздрібна торгівля такими напоями, як «Джин-Тонік», «Ром-Кола», «Бренді-Кола», «Лонгер», підлягає ліцензуванню. До речі, підтверджують це і податківці в консультації, розміщеній в підкатегорії 115.03 БЗ.

Також, на нашу думку, підлягає ліцензуванню і торгівля алкоголесодержащіх коктейлями (докладніше про це див. На с. 33).

2103 90 30 00

Гіркі настоянки ароматичні з вмістом 44,2 - 49,2 об. % Спирту і 1,5 - 6 мас. % Тирличу (генціан), прянощів і різних інгредієнтів з вмістом 4 - 10% цукру, в тарі місткістю не більше 0,5 л

2106 90

Інші алкогольні напої з вмістом спирту етилового 8,5 об. % и більше

У той же час в деяких випадках на торгівлю спиртовмісної напоями купувати ліцензію не обов'язково (див. Табл. 2).
   
   
Таблиця 2. Напої, які можна продавати без ліцензії

   

Найменування напою

обгрунтування

Безалкогольне пиво

Безалкогольне пиво відноситься до товарної групи 2202 УКТ ЗЕД та не відповідає визначенню алкогольних напоїв, торгівля якими вимагає наявності ліцензії

столові вина

Столові вина виведені з розряду алкогольних напоїв, роздрібна торгівля якими вимагає ліцензії, ч. 12 ст. 15 Закону № 481. Чи згодні з цим і податківці (див. Консультацію в підкатегорії 115.03 БЗ)

Алкоголевмісна кава

На нашу думку, торгівля алкоголевмісною каво. не підлягає ліцензуванню, оскільки не відноситься до «алкогольним» товарними позиціями 2203, 2204, 2205, 2206, 2208, 2103 90 30 00, 2106 90

Зауважимо, що і податківці у своїх роз'ясненнях вказують на той факт, що суб'єкти господарювання, які торгують вроздріб продукцією власного виробництва, в тому числі кава з додаванням алкоголю, за умови дотримання технологічних режимів виробництва, не повинні отримувати ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями

(Див. Підкатегорію 115.03 БЗ).

 

Чим загрожує роздрібна торгівля алкоголем і тютюном без ліцензії?

   
   Порушення вимог Закону № 481 і «безліцензійна» роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами нічого хорошого для підприємства не обіцяють. Штрафні санкції за ці порушення встановлені абзацом п'ятим ч. 2 ст. 17 Закону № 481 і становлять ні багато ні мало 200% вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 грн.
   
   До речі, по роз'ясненнями податківців, під терміном «отримана партія товару» потрібно розуміти сукупність одиниць продукції одного або декількох найменувань, відвантажених або отриманих за одним товаросупровідним документом (див. Консультацію в підкатегорії 115.06 БЗ).
   
   Крім того, штрафними санкціями загрожує і роздрібна торгівля алкогольними напоями через РРО (КОРО), не зазначений у ліцензії. За це підприємству загрожує штраф в розмірі 200% вартості реалізованої через РРО (КОРО) продукції, але не менше 10000 грн. (Абзац шостий ч. 2 ст. 17 Закону № 481).
   
   Зауважимо, що, по роз'ясненнями податківців, перераховані штрафні санкції підпадають під визначення адміністративно-господарських санкцій. Це означає, що такі штрафи можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом 6 місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше ніж через один рік з дня його вчинення (категорія 115.06 БЗ).
   
   Висновок податківців вельми приємний для суб'єктів підприємництва, проте, на наш погляд, він суперечить вимогам ч. 2 ст. 250 ГКУ. Там говориться, що дія цієї статті (про терміни давності по адміністративно-господарських санкцій) не поширюється на штрафні санкції, розмір і порядок стягнення яких встановлені ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на органи доходів і зборів. А адже в нашому випадку контролюють дотримання правил ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, а також накладають фінансові санкції на порушників якраз органи ДФСУ і ГУ ДФСУ (ст. 16 Закону № 481).

Як отримати ліцензію?

   
   Порядок отримання ліцензії не так вже й складний.
   
   Перш за все потрібно знати, що видають ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами Головні управління ДФСУ в областях та м.Києві за місцем здійснення суб'єктом господарювання торговельної діяльності. Подати документи та отримати оформлені ліцензії можна також в Центрах обслуговування платників податків (п. 2.1 Рекомендацій № 213).
   
   
Ліцензії видають на підставі заяви підприємства (за формою додатка 1 до Порядку № 493)

   У ньому повинні бути вказані такі відомості:
   
   - Вид господарської діяльності, на здійснення якого підприємство має намір отримати ліцензію (в нашому випадку - роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами);
   
   - Адреса місця торгівлі, перелік РРО (КОРО), які знаходяться на місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення, реєстраційні номери свідоцтв РРО (КОРО), які знаходяться на місці торгівлі, і дата початку їх обліку в органах УКРІНФОРМ - для заяви на видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями;
   
   - Адреса місця торгівлі - для заяви на видачу ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами.
   
   Крім того, для отримання ліцензії вам знадобляться копія платіжного доручення на перерахування частини встановленої річної плати за ліцензію (з відміткою банку про оплату) і довідка фінансового органу про фактичне надходження коштів до бюджету. Вимога про наявність цих документів встановлено п. 34 Порядку № 493 (втім, в інформаційній карті, розміщеної на сайті ДФСУ, про ці документи нічого не сказано, можливо, їх не будуть вимагати).
   
   У десятиденний строк з дня подачі документів підприємство отримає або оформлену ліцензію, або рішення про відмову в її видачі. Причому в останньому випадку обов'язково вказують підстави для відмови (п. 3.4 Рекомендацій № 213).
   
   
Ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами видається терміном на один рік

   
   Отримана ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами повинна знаходитися на видному місці торгівлі і бути доступною для огляду (п. 27 Порядку № 493).

 

Скільки коштує ліцензія?

   
   Вартість ліцензії встановлена ​​ч. 14 - 16 ст. 15 Закону № 481 в залежності від виду торговельної діяльності та місця торгівлі і становить:
   
   а) 780 грн. на кожне місце торгівлі незалежно від його територіального розташування - за ліцензію на роздрібну торгівлю сидром та перрі (без додання спирту);
   
   б) для місць торгівлі в межах міст, а також розташованих за межами міст обласного значення та м.Києва на відстані до 50 км та які мають торговельні зали площею понад 500 кв. м:
   
   - 8000 грн. на кожен окремий РРО (КОРО), що знаходиться на місці торгівлі, - за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (крім сидру та перрі);
   
   - 2000 грн. на кожне місце торгівлі - за ліцензію на роздрібну торгівлю тютюновими виробами;
   
   в) для місць торгівлі, розташованих на території сіл і селищ, за винятком тих, які розташовані в межах території міст:
   
   - 500 грн. на кожен окремий РРО (КОРО), що знаходиться на місці торгівлі, - за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (крім сидру та перрі);
   
   - 250 грн. на кожне місце торгівлі - за ліцензію на роздрібну торгівлю тютюновими виробами.
   
   Ліцензію видають на рік, а її вартість оплачують щоквартально рівними частками (ч. 17 ст. 15 Закону № 481). Причому, як ви пам'ятаєте, першу частину вартості ліцензії потрібно внести ще до її отримання. Наступні чергові платежі за ліцензію потрібно буде вносити до закінчення терміну, зазначеного на зворотному боці ліцензії в позначці про поточний (щоквартальному) внесення плати за ліцензію.

Скільки потрібно ліцензій, якщо підприємство має кілька місць торгівлі в різних районах?

   
   Якщо уважно вчитатися в положення ч. 14 - 16 ст. 15 Закону № 481, стає зрозуміло, що ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями (тютюновими виробами) видаються окремо на кожне місце торгівлі. При цьому для «тютюнової» ліцензії встановлена ​​фіксована вартість для кожного місця торгівлі, а вартість «алкогольної» ліцензії на кожне місце торгівлі пропорційна кількості обладнаних там РРО (КОРО).
   
   Відповідно до термінології ст. 1 Закону № 481 місцем торгівлі є місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів і пива - без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, - торговельною площею не менше 20 кв. м, обладнане РРО (незалежно від їх кількості) або де є КОРО (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.
   
   Інформацію про місце торгівлі вказують на лицьовій стороні ліцензії (п. 25 Порядку № 493).
   
   Тому підприємство, що має місця торгівлі в різних районах, має отримати окрему ліцензію на кожну торгову точку.

   А ось «зекономити» і використовувати одну ліцензію для торгівлі в декількох місцях не вийде (див. Консультацію в підкатегорії 115.03). Це загрожує застосуванням до підприємства штрафних санкцій за «безліцензійну» торгівлю (див. С. 5).

Чи можна торгувати алкогольними напоями (тютюновими виробами), коли ліцензія здана для проставлення відмітки про черговий платіж?

   
   Як ми вже говорили, плату за роздрібні «алкогольну» і «тютюнову» ліцензії вносять щоквартально рівними частинами і зараховують до місцевого бюджету.
   
   Однак майте на увазі! Просто своєчасно вносити до бюджету плату за ліцензію недостатньо. Про оплату кожен раз потрібно неодмінно повідомляти податківцям, які уповноважені контролювати внесення плати за ліцензію. Цього вимагають від роздрібних торговців ч. 4 ст. 16 Закону № 481 та п. 3.10 Рекомендацій № 213, якими передбачено, що з метою контролю за сплатою ліцензійних платежів, а також для внесення до ліцензії інформації про сплату чергового платежу суб'єкт господарювання повинен подати до контролюючого органу копію платіжного доручення з відміткою банку про оплату.
   
   Тобто після внесення чергового ліцензійного платежу суб'єкт господарювання подає податківцям (див. Консультацію в підкатегорії 115.03 БЗ):
   
   - Копію платіжного доручення з відміткою банку про оплату;
   
   - Ліцензію - для проставлення в ній відмітки про внесення чергового платежу;
   
   - Заяву довільної форми з проханням про проставлення в ліцензії відповідної позначки.
   
   На підставі цих документів податковий орган зробить позначку про поточний (квартальному) внесення вами плати на зворотному боці ліцензії (пп. 25, 38 Порядку № 493, пп. 3.1, 3.6, 3.10 Рекомендацій № 213). Причому на проставлення такої відмітки законодавство відводить контролерам 10 календарних днів з дня отримання документів.
   
   Виникає питання: а можна здійснювати продаж алкогольних і тютюнових виробів в період, коли ліцензія знаходиться у податківців?
   
   Звичайно ж, можна! Адже вимога про проставлення відмітки обов'язково і без неї ліцензія вважається недійсною (п. 16 Порядку № 493). У той же час жоден нормативний документ не вимагає від торговців припиняти продаж «ліцензійних» товарів на період здійснення відмітки. Єдине, пам'ятайте вже згадане нами вимога п. 27 Порядку № 493, де йдеться про те, що ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами повинна знаходитися на видному місці торгівлі і бути доступною для огляду. Тому на час відсутності ліцензії по «поважної» причини замість неї на видному місці, доступному для огляду, потрібно розмістити копію ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.
   
   Примітно, що на підставі копії ліцензії дозволяють продовжувати торгівлю і податківці в консультації з підкатегорії 115.03 БЗ.

Чи потрібно вносити зміни в ліцензію в разі перейменування вулиці або населеного пункту?

   
   Адреса юридичної особи та місця торгівлі - ключова інформація, яку вказують в ліцензії. Так, згідно з п. 25 Порядку № 493 на лицьовій стороні ліцензії, зокрема, вказують:

   - Найменування та місцезнаходження, номер телефону, факс (при наявності) - для юридичних осіб;
   
   - Прізвище, ім'я та по батькові, паспортні дані (серію, номер, ким і коли виданий, місце проживання), номер телефону (за наявності) - для фізичних осіб;
   
   - Місце торгівлі;
   
   - Адреси відокремлених від роздрібної мережі місць зберігання алкогольних напоїв або тютюнових виробів.
   
   Крім того, адреса місця торгівлі суб'єкти господарювання вказують в додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (ч. 24 ст. 15 Закону № 481).
   
   З огляду на це стає зрозуміло:перейменування вулиці, на якій розташоване місце торгівлі або зареєстрований суб'єкт підприємництва, а також зміна назви населеного пункту вимагають внесення відповідних змін до ліцензії

   
   Наполягають на цьому і податківці (див. Лист ДФСУ від 06.04.2016 р № 7654/6 / 99-99-11-02-02-15, а також консультацію в підкатегорії 115.03 БЗ).
   
   У той же час врахуйте: чіткі терміни внесення змін до ліцензії не встановлені. Зрозуміло, що переоформити ліцензію ви зможете тільки після того, як внесете зміни в документи на приміщення. А ось після цього засиджуватися не варто, щоб не накликати на себе претензії податківців.
   
   Виникає питання: які дії зробити, щоб переоформити ліцензію?
   
   Для цього потрібно скласти і подати до органу ліцензування заяву в довільній формі. Крім того, до заяви додають документи, що підтверджують зміну відомостей. При цьому орган, що видав ліцензію, на підставі заяви суб'єкта господарювання протягом трьох робочих днів видасть суб'єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку, з урахуванням змін (ч. 31 ст. 15 Закону № 481, п. 3.8 Рекомендацій № 213).
   
   Що стосується торгівлі в період переоформлення ліцензії, то її припиняти не потрібно. Податківці не проти продажу алкоголю і тютюну в «межліцензіонний» період на підставі копії раніше виданої ліцензії (див. Консультацію в підкатегорії 115.01 БЗ).

 

Чи можна тимчасово призупинити дію ліцензії у разі тимчасової відмови від торгівлі алкогольними напоями (тютюновими виробами)?

  
   Закон № 481 передбачає лише одну підставу для призупинення дії ліцензії. Так, згідно з ч. 27 ст. 15 Закону № 481 дію ліцензії призупиняється у разі несвоєчасної сплати чергового платежу за ліцензію на підставі письмового розпорядження органу ліцензування на строк до погашення заборгованості. При цьому дія ліцензії вважається припиненим з моменту отримання суб'єктом господарювання письмового розпорядження уповноваженого органу. Ну а відновлюється дія ліцензії з того дня, коли ви погасіть свою заборгованість по черговому ліцензійним платежу (ч. 28 ст. 15 Закону № 481).
   
   Однак не думайте, що таким чином можна припиняти дію ліцензії на скільки завгодно довгий термін. адже
   
   
затримка при перерахуванні чергового платежу за ліцензію більш ніж на 30 календарних днів від моменту її призупинення є підставою для анулювання ліцензії

   
   Про це йдеться в абзаці четвертому ч. 29 ст. 15 Закону № 481.
   
   Інших випадків призупинення дії ліцензії, в тому числі на час відмови від торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами, Законом № 481 не передбачено. Що ж робити в такій ситуації?
   
   Якщо підприємство прийняло рішення призупинити продаж алкогольних напоїв або тютюнових виробів, йому слід самостійно анулювати відповідну ліцензію. Для цього потрібно подати відповідну заяву, на підставі якого орган ліцензування приймає письмове розпорядження про анулювання ліцензії (ч. 29 ст. 15 Закону № 481).
   
   Такі ж рекомендації щодо цього дають і податківці в консультації в підкатегорії 115.03 БЗ.

Що робити із залишком алкогольних напоїв (тютюнових виробів) після закінчення терміну дії ліцензії?

   Перше рішення, яке напрошується в цій ситуації, - продати / подарувати / повернути товар іншому суб'єкту підприємництва або постачальнику. Однак відразу скажемо: зробити це, не порушивши вимоги Закону № 481, не вийде.

   Справа в тому, що згідно зі ст. 15 Закону № 481 оптова, як і роздрібна, торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами може здійснюватися тільки при наявності ліцензії. А реалізація алкогольних напоїв / тютюнових виробів іншим суб'єктам господарювання (в тому числі постачальникам, іншим роздрібним торговцям) підпадає під визначення оптової торгівлі згідно зі ст. 1 Закону № 481.

   З тієї ж причини не вдасться подарувати (обміняти) залишки алкоголю (тютюну) іншим підприємствам з метою подальшого комерційного використання. Як відомо, передача за договором дарування та міни в термінології п.п. 14.1.202 ПКУ вважається продажем (реалізацією) товару, так як передбачає перехід права власності.

   Так само думають і податківці. У своїх консультаціях вони висловлюються категорично проти реалізації і безкоштовної передачі * залишків алкогольних напоїв або тютюнових виробів після закінчення терміну дії на торгівлю ними (див. Підкатегорію 115.03 БЗ).

   * З безкоштовною передачею не все так безхмарно ще й через застосування мінімальних цін на алкоголь.

   На жаль, продаж алкогольних та тютюнових залишків за договором комісії - теж не вихід. Нехай на етапі передачі «ліцензійної» продукції від комітента комісіонеру реалізації не відбувається (немає переходу права власності), а значить, і наявність ліцензії ніби як і не обов'язково. Однак уже в момент передачі товарів від комісіонера до покупця право власності на них від комітента переходить до покупця. А значить, відбувається та сама реалізація комітентом товарів покупцеві, здійснення якої вимагає обов'язкової наявності ліцензії. Отже, в нашому випадку, коли термін дії ліцензії вже підійшов до кінця, здати товар на комісію також не вийде.

   Як же тоді бути?Найбезпечніше і правильне рішення - позбавлятися від всіх алкогольно-тютюнових залишків ще до закінчення терміну ліцензії.

   Якщо ж завчасно позбутися всіх залишків вам не вдалося, тоді податківці дозволяють суб'єкту господарювання (його власнику) такі залишки випити і викурити  (див. Консультацію в підкатегорії 115.03). Для цього можна організувати корпоратив для своїх працівників або використовувати алкогольні напої в представницьких цілях. Але оформити проведення таких заходів, на наш погляд, також краще до закінчення терміну дії ліцензії. Адже в іншій своїй консультації в цьому ж розділі контролери застерігають суб'єктів господарювання від безкоштовного надання алкогольних напоїв в рамках рекламної акції, якщо у підприємства немає ліцензії. За таке порушення податківці погрожують штрафом за безліцензійну торгівлю.

Що робити із залишком алкогольних напоїв (тютюнових виробів) після закінчення терміну дії ліцензії?

   Перше рішення, яке напрошується в цій ситуації, - продати / подарувати / повернути товар іншому суб'єкту підприємництва або постачальнику. Однак відразу скажемо: зробити це, не порушивши вимоги Закону № 481, не вийде.
   
   Справа в тому, що згідно зі ст. 15 Закону № 481 оптова, як і роздрібна, торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами може здійснюватися тільки при наявності ліцензії. А реалізація алкогольних напоїв / тютюнових виробів іншим суб'єктам господарювання (в тому числі постачальникам, іншим роздрібним торговцям) підпадає під визначення оптової торгівлі згідно зі ст. 1 Закону № 481.
   
   З тієї ж причини не вдасться подарувати (обміняти) залишки алкоголю (тютюну) іншим підприємствам з метою подальшого комерційного використання. Як відомо, передача за договором дарування та міни в термінології п.п. 14.1.202 НКУсчітается продажем (реалізацією) товару, так як передбачає перехід права власності.
   
   Так само думають і податківці. У своїх консультаціях вони висловлюються категорично проти реалізації і безкоштовної передачі * залишків алкогольних напоїв або тютюнових виробів після закінчення терміну дії на торгівлю ними (див. Підкатегорію 115.03 БЗ).
   
   * З безкоштовною передачею не все так безхмарно ще й через застосування мінімальних цін на алкоголь.
   
   На жаль, продаж алкогольних та тютюнових залишків за договором комісії - теж не вихід. Нехай на етапі передачі «ліцензійної» продукції від комітента комісіонеру реалізації не відбувається (немає переходу права власності), а значить, і наявність ліцензії ніби як і не обов'язково. Однак уже в момент передачі товарів від комісіонера до покупця право власності на них від комітента переходить до покупця. А значить, відбувається та сама реалізація комітентом товарів покупцеві, здійснення якої вимагає обов'язкової наявності ліцензії. Отже, в нашому випадку, коли термін дії ліцензії вже підійшов до кінця, здати товар на комісію також не вийде.
   
   Як же тоді бути?
   
   Найбезпечніше і правильне рішення - позбавлятися від всіх алкогольно-тютюнових залишків ще до закінчення терміну ліцензії.
   
   Якщо ж завчасно позбутися всіх залишків вам не вдалося, тоді податківці дозволяють суб'єкту господарювання (його власнику) такі залишки випити і викурити ☺ (див. Консультацію в підкатегорії 115.03). Для цього можна організувати корпоратив для своїх працівників або використовувати алкогольні напої в представницьких цілях. Але оформити проведення таких заходів, на наш погляд, також краще до закінчення терміну дії ліцензії. Адже в іншій своїй консультації в цьому ж розділі контролери застерігають суб'єктів господарювання від безкоштовного надання алкогольних напоїв в рамках рекламної акції, якщо у підприємства немає ліцензії. За таке порушення податківці погрожують штрафом за безліцензійну торгівлю.

Висновки

  • Ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями або тютюновими виробами видають терміном на 1 рік.
  • Оплата вартості роздрібної ліцензії вноситься щоквартально рівними частинами.
  • Перейменування вулиці, на якій розташоване місце торгівлі або зареєстрований суб'єкт підприємництва, а також зміна назви населеного пункту вимагають внесення відповідних змін до ліцензії.
  • Безліцензійний торгівля алкоголем і тютюном чревата фінансовими санкціями в розмірі 200% вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 грн.