Замовлення успішно відправлено
Замовити зворотній дзвінок

ЗАПОВНІТЬ ФОРМУ - І МИ ВАМ ПЕРЕДЗВОНИМО!

Ваша заявка прийнята, наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом
Ми передзвонимо
(067) 558 88 90 (050) 401 38 62 (093) 170 18 20 (044) 227 84 38
Головна » Новини та публікації » У Раді зареєстровані законопроекти про нульову декларацію

У Раді зареєстровані законопроекти про нульову декларацію

21 грудня 2015

17 грудня у Верховній Раді зареєстровано законопроект №3661 «Про нульову декларацію», яким пропонується:

1. Запровадження режиму звільнення фізосіб-резидентів від юридичної відповідальності за порушення податкового, валютного законодавства, законодавства про ЄСВ, пенсійне страхування з окремих видів госпоперацій за будь-який період до дня набрання чинності Законом, що реалізується фізичними особами шляхом добровільного декларування протягом 12 місяців з дня набрання чинності Законом належних їм доходів, іншого майна, майнових прав, які одержані (оформлені) з порушенням такого законодавства та сплати податку за декларування доходів, іншого майна, майнових прав. Проте це не поширюватиметься на доходи, інше майно, майнові права, одержані внаслідок інших правопорушень;

2. Встановити, що задекларовані фізособою доходи, інше майно, майнові права визнаються такими, що одержані (оформлені) без порушення законодавства за умови сплати такою особою податку за декларування доходів, майна, майнових прав. Факт подання нульової декларації та поширення на неї режиму звільнення від юридичної відповідальності за порушення відповідного законодавства може бути встановлено рішенням суду;

3. Нульову декларацію подавати щодо таких об’єктів:

  • кошти у національній та іноземній валюті як у готівковій, так і безготівковій формі;
  • банківські метали та інші валютні цінності;
  • цінні папери;
  • рухоме та нерухоме майно;
  • частки (паї) у майні юридичних осіб, у тому числі частки (паї) у майні юридичних осіб або фінансові інструменти, належні чи передані в управління іншій особі, стосовно яких особа є вигодоодержувачем,
  • інші майнові (речові) та немайнові права, які можуть бути об’єктом комерційних операцій,
  • інші доходи та майно, у тому числі сума неповернутих (виданих, отриманих) позик (кредитів) або інших боргових зобов’язань особи за укладеним нею цивільно-правовим договором, з яких не були сплачені податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів, державних цільових фондів, фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або щодо яких здійснено операції з порушенням правил валютного регулювання і валютного контролю.

4. Суб’єктами подання нульової декларації пропонується визначити фізичних осіб – резидентів, які є фактичними власниками, одержувачами доходів, іншого майна, майнових прав, щодо яких подається нульова декларація.При цьому законопроектом передбачено обмеження для фізичної особи – резидента, яка є або раніше була особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування згідно із частиною першою статті 3 Закону України "Про запобігання корупції". Така особа може подати нульову декларацію щодо доходів, іншого майна, майнових прав, набутих у час, коли вона не обіймала посаду, пов'язану із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, і з обов'язковим зазначенням інформації про джерела походження об`єктів, щодо яких подається нульова декларація та строків їх набуття. Інші ж суб`єкти подання нульової декларації за законопроектом звільняються від необхідності зазначення в нульовій декларації інформації про джерела походження відповідних об`єктів.

5. Встановити, що держава гарантує суб’єкту подання нульової декларації, що:

  • проти нього не порушуватиметься кримінальна справа,
  • не розпочинатиметься провадження у справі про адміністративне правопорушення за порушення податкового, валютного законодавства, законодавства про ЄСВ, збори на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій у зв’язку із задекларованими об'єктами;
  • не може бути притягнуто до юридичної відповідальності стосовно об’єктів, щодо яких подано нульову декларацію;
  • звільнення від обов’язку щодо надання інформації про джерела походження задекларованих доходів, іншого майна, майнових прав;
  • нерозголошення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, його посадовими особами відомостей про суб'єкта подання нульової декларації та іншої інформації, що міститься в нульовій декларації, без письмової згоди такого суб'єкта, а також відомостей, що становлять конфіденційну інформацію, державну, комерційну чи банківську таємницю, які стали відомі відповідному органу, посадовій особі у зв'язку із поданням суб'єктом нульової декларації. 

Окрім того, цього ж дня в Раді зареєстрований ще один, пов'язаний з попереднім, законопроект - №3662 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо нульової декларації»

Законопроектом власне встановлюэться тимчасово, протягом двох років з дня набрання чинності Законом України "Про нульову декларацію", податку за декларування доходів, майна, майнових прав суб’єктом подання нульової декларації.

Проектом пропонується  низка змін до підрозділу 10 "Інші перехідні положення" розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо визначення елементів оподаткування податку за декларування доходів, майна, майнових прав суб’єктом подання нульової декларації. 

Зокрема, платниками податку будуть суб’єкти подання нульової декларації, визначені Законом України "Про нульову декларацію", які відповідно до названого Закону задекларували доходи, інше майно, майнові права.

Об'єктом оподаткування податком будуть доходи, інше майно, майнові права, зазначені у нульовій декларації платника податку. Передбачається, що нарахування і сплата податку здійснюються платниками податку самостійно, добровільно, за визначеними диференційованими ставками до вартості об'єктів декларування.

Законопроектом також передбачається звільнення доходів, іншого майна, майнових прав, зазначених у нульовій декларації платника податку, з яких сплачено податок, від оподаткування іншими податками, зборами, встановленими цим Податковим кодексом України, протягом двох років з дня набрання чинності Законом України "Про нульову декларацію", а також від нарахування і сплати щодо об'єкту оподаткування штрафних (фінансових) санкцій, застосування інших заходів, передбачених Кодексом.